Jaarvergadering 8 maart 2023

We hebben veel leden mogen verwelkomen met koffie of thee en een lekker gebakje.
De leden werden welkom geheten en speciaal de afgevaardigden van PCOB-Meppel.
De agenda werd punt voor punt behandeld, de financiën toegelicht en goed bevonden.
Ook heeft er een bestuurswisseling plaats gevonden.
De voorzitter Ria Claassen heeft na 26 jaar (vanaf de oprichting in 1997 van KBO-Meppel) de hamer overgedragen aan Jan Faber.
Ria vertelde over de activiteiten en de dag en meerdaagse reizen die in al die jaren met KBO-Meppel hebben plaats gevonden.
Gé ter Wolde zorgde dat de magazines door de bezorgers bij de leden werden bezorgd. Haar taak is overgenomen door Ellen IJben.
Jan Faber heeft als nieuwe voorzitter de resterende punten van de agenda doorgenomen. Uiteraard waren er woorden van dank aan de scheidende bestuursleden en een succes woordje voor de opvolgers.
Na de Pauze kwamen de genodigden binnen, o.a. Familie van Ria, KBO-Drenthe, Parochie Drie-eenheid, locatieraad R.K. Kerk, Kleine Noden.
Een totale verassing voor de scheidende voorzitter.
Jan Faber sprak een woord van welkom aan de genodigden en een dankwoord aan Ria met een zilveren KBO-speld, bloemen en een cadeaubon. Een woordje van Pastoor Peter Wellen met penning van de Heilige Drie-eenheid en bijbehorende oorkonde, een woordje van Marloes Venix met een kaars van St. Stephanus en bloemen.
Er volgde nog een woordje van KBO-Drenthe met bloemen. Een drankje met een “toost” en de bijbehorende hapjes.
Ondertussen kon men kijken naar foto’s van de afgelopen jaren op het mooie beeldscherm. Het was een gezellige middag.