Algemeen

De KBO behartigt de belangen van ouderen in het algemeen en van de leden in het bijzonder, vooral zij die daartoe zelf niet meer in staat zijn. De KBO maakt zich sterk voor een goed pensioen, een betaalbare en optimaal functionerende gezondheidszorg, een veilige en comfortabele woonomgeving, goed vervoer en een uitgebreid scala aan ontspannings- en opleidingsmogelijkheden.

De KBO is met 180.000 leden de grootste seniorenorganisatie van Nederland. Zij komt op voor de belangen van senioren. Bijvoorbeeld als het gaat om langer thuis wonen, veiligheid, digitalisering en koopkracht. Daarnaast biedt ze haar leden ontmoetingsmogelijkheden, ondersteuning en aantrekkelijke voordelen.

De KBO is een vereniging met ruim 500 lokale afdelingen waar leden elkaar ontmoeten, activiteiten organiseren en lokaal de belangen van senioren behartigen. De 5 grootste  provinciale KBO-afdelingen zijn verenigd in het Senioren Netwerk Nederland dat opkomt voor de belangen van senioren in Den Haag en zorgt voor de zichtbaarheid en landelijke coördinatie. Duizenden vrijwilligers zetten zich in voor elkaar. Ze worden opgeleid om andere leden te helpen bij het invullen van de belastingen, als ouderenadviseur, veiligheidsadviseur of tabletcoach.

KBO Meppel

KBO Meppel stelt zich ten doel de geestelijke en materiële belangen van de oudere inwoners in Meppel en omgeving op de meest uitgebreide zin te behartigen. Via KBO Meppel samen met de PCOB te Meppel blijft u op de hoogte van actuele ontwikkelingen en voor senioren belangrijke onderwerpen.

Het bestuur organiseert bijeenkomsten voor ontmoeting, ontspanning en ontwikkeling. Verder kunnen ouderen terecht voor persoonlijk advies als het gaat om zorg, inkomen, huisvesting, welzijn, veiligheid en mobiliteit. Leden van KBO senioren Meppel kunnen gebruikmaken van diverse ledenvoordelen.

Omzien naar elkaar, en de voordelen, dát is dus KBO Meppel.

Voordelen

• 11 keer per jaar het blad “ONS ”, thuis bezorgd of digitaal
  • 11 keer per jaar mededelingenblad van KBO Meppel
  • Leuke activiteiten en bijeenkomsten in uw regio
  • Uw stem in gesprek met de politiek op het gebied van wonen, welzijn en zorg, veiligheid, koopkracht, digitalisering en zingeving.
  • Voordeel op uw zorgverzekering, KBO energiecontract en allerlei producten
  • Via website KBO-Overijssel, afdeling Meppel verenigingsnieuws en uitnodigingen voor bijeenkomsten
  • Nieuwsbrieven via Verenigingsnieuws, digitaal abonnement.
  • Contact met een voordelige arts rijbewijskeuring
  • Korting op allerlei producten vermeld in blad ONS
  • Op senioren toegesneden zorgverzekeringen,
  • Voordelige KBO energie contracten