Boottocht op 27 september 2023

Met onze leden en leden van PCOB-Meppel hebben we een mooie boottocht gemaakt op De Vrijstate van Jongschaap te Kalenberg. Eerst allemaal ingestapt in een bus van Boerhof die de heen- en terugreis verzorgde. Aan boord heette de schipper ons een hartelijk welkom. Toen we allemaal een plaatsje hadden gevonden kregen we koffie of thee met een gebakje. Tijdens het varen werd ons veel verteld over de omgeving en zijn geschiedenis. Rond het middaguur ging het schip voor anker zodat we veilig van de soep en de heerlijke broodjes konden genieten. In Blokzijl aangekomen mochten we voor een wandeling van boord. Daarna nogmaals thee of koffie met een Blokzijler brok. We hadden prachtig weer en er heerste een gezellige sfeer. Om 17:00 uur stond de bus klaar om ons terug te brengen na een mooie en gezellige dag.